lördag 23 maj 2009

DJ Brusa högre lilla å uppmanar läsarna att rösta moderat i EU-valet



Har ni sett valaffischerna för Christoffer Järkeborn?
Ni vet, han den tydligt sjöstadsstajlade sjöstadskillen som har en kampanjlåt författad av Fredrik "La Voix" Kempe?
Ni vet, han med brillorna och fotominen?
Jag tycker att vi Stockholmare ska ta och kryssa Järkeborn och skicka honom till Strasbrysselbourg.
Ja, jag hajar att det kan kännas lite kymigt att pracka på resten av Europa en av våra mest sjöstadsstajlade nymoderater med revisorsbrillor.
Men alternativet är faktiskt inte så kul det heller: Järkan blir kvar i här i stan och vandrar omkring på gatorna med extrem sjöstadslook och Fredrik Kempe-låt i bakfickan. Då finns en överhängande risk att han sänker den skyhöga hipphetsfaktorn som vi Stockholmare ända sedan Swemix-tiden jobbat så hårt för att bygga upp.
Det här är alltså inget personligt mot Järkan. Tänk på det mer som när en bostadsrättsförening gör sitt yttersta för att ett skönt lattefik ska etablera sig i kvarteret istället för en okammad och bullrande fri teatergrupp. Det kan verka hårt och hjärtlöst, men ändå förståeligt då ingen vettig människa gillar att se värdet på sin investering sjunka. Det funkar exakt likadant här i kredd-ekenomin.
I juni kommer jag att göra mitt för att bevara Stockholms position som norra Europas Williamsburg. Gör det du också. Ta på dig finaste A Mountain of One-tischan och cykla fixed ner till vallokalen. Kryssa Järkeborn och skicka ner honom till den Europeiska röstboskaphagen i Strasbourg!

5 kommentarer:

André Johansson sa...

Ja, det är ingen tvekan om att där har vi en äkta sjöstadare! Att de annonserar här i sjöstan känns dock märkligt. Alla kommer ju att rösta på karln ändå.

Jesper sa...

Händerna ner det roligaste på väldigt länge. Tack!

Helena sa...

Jag fått för mig att han och Kempe är ett par. Orkar inte googla det hela.

Roger sa...

Får man inte lite Aphex Twin-känsla av bilderna?

Hanna sa...

Jag känner Christoffer. Det stämmer att han och Kempe är sambos. Klart att han skrivit hans låt då :)