måndag 27 april 2009

Star maps

Nu när temperaturen varit uppe på tjugu i en helg och hela Stockholm börjat grilla så har givetvis sommarplaner blivit en pratpunkt att hantera.
Jag har inga direkt såna planer. Men väl en önskan.
Kan inte någon sätta ihop en sån där star map till mig?
Alltså inte en karta som visar var stjärnorna bor i Hollywood, utan en lite mer hemmaplanig. Jag skulle så gärna ha en star map över Österlen. Som jag kan ha i handen när jag åker runt på dammiga vägar. Och så bockar jag av efterhand. Jaså, här är Hoberts och Endres sommarhus. Jaha, Ulf Lundell bor här. Åhå, Ernie Kirchsteigers hus med olovligt trädäck. Och här har vi Schyman. Och där borta mediterar Claes Malmberg. Och så vidare.

2 kommentarer:

Bonny sa...

Typ som den här:
http://stalker.se/kandiskarta.php
Fast lite mer konkret och lokal ;)
Bra idé, men vem vet var alla kändisarna bor? Eniro kanske.. eller hitta.se..

Anonym sa...

http://maps.google.com/maps/mm?ie=UTF8&hl=en&ll=55.689603,14.222553&spn=0.002909,0.009656&z=17

Här typ har John Pohlman sin sommarstuga. Det påstod iaf alltid min farmor när vi gick förbi påväg till Kiviks marknad! Och Ulf Lundell bor uppe vid Stens huvud en bit därifrån. Sådärja, börja stalka!